راهنمای خرید قاب گوشی

قاب گوشی یکی از ضروری ترین و همچنین پرطرفدارین ترین لوازم جانبی تلفن های همراه هستند و امروزه کمتر کسی پیدا می شود که پس از خرید گوشی از قاب محافظ استفاده نکند. این محصولات علاوه بر محافظت از گوشی ها، جنبه زیبایی نیز برای  آنها دارند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای افزایش جذابیت و زیبایی گوشی از قاب در پشت گوشی خود استفاده کنند. همچنین به علت پر طرفدار بودن قاب ها، این محصولات در انواع مختلف و با طرح و رنگ های متنوع و رنگارنگ تولید می شوند.

مهم ترین نکته ای که باید در راهنمای خرید قاب گوشی به آن پرداخت این است که باید توجه داشته باشید صرف نظر از اینکه چه قابی را با چه جنس و طرحی خریداری می کنید، حتما باید قاب ساخته شده برای مدل گوشی خودتان را تهیه کنید. چون در قاب های دیگر جای دوربین، بلندگو، پورت های گوشی و دکمه ها متفاوت است و خرید آنها هر چقدر هم که زیبا و جذاب باشند کارایی لازم را نخواهد داشت.  برای اینکه بتوانید یک قاب گوشی مناسب خریداری کنید باید به معیارهایی شامل ضد ضربه بودن، ویژگی هایی مثل جنس قاب، میزان پوشش و نظرات مشتریان توجه کنید.

طراحی استاندارد و مدل قاب گوشی

قاب‌های استاندارد، وزنی سبک دارند و تمام بخش‌های گوشی، پشت و کناره‌ها را پوشش می‌دهند و طراحی ساده‌ای دارند، بنابراین کاملا گوشی را از اطراف محافظت می‌کنند.

  • قاب ضربه‌گیر یا بامپر

قاب‌های ضربه گیر محبوب‌ترین شکل قاب‌های امروزی است که طرفداران زیادی دارند. پشت این قاب‌ها ظاهری شیشه‌ای و بی رنگ دارد بنابراین تمام پشت گوشی دیده می‌شود. این قاب‌ها وزن سبکی دارند و اغلب درصد محافظت در آن‌ها کم است.

  • قاب سخت

این نوع قاب‌ها مناسب مشاغلی است که بیشتر در معرض حادثه قرار دارند. اغلب قاب‌ها با طراحی سخت از چندین لایه تشکیل شده اند. در نتیجه گوشی را بیشتر محافظت کرده و امنیت آن را دربرابر حوادثی مانند ضربه، خراش، سقوط تضمین می کنند. برخی از انواع آن با داشتن گواهی IP68 قابلیت ضد آب نیز دارند . گوشی را در برابر گرد و غبار حفظ می کنند.

  • قاب Folio

اگر دوست دارید گوشی‌تان پوشش محافظتی کاملی داشته باشد. قاب‌های Folio گزینه مناسبی برای شماست. این طرح‌ها اغلب جنس چرمی و طرح کتابی دارند و دور تا دور گوشی را احاطه می‌کنند و صفحه نمایش را نیز می پوشانند. این مدل قاب‌های گوشی دوام زیادی دارند بنابراین عملکرد مناسبی را برای حفظ امنیت گوشی موبایل نشان می‌دهند.

جنس قاب گوشی

نکته مهم دیگر کیفیت جنس قاب گوشی است، زیرا در این صورت گوشی را از ضربه و خیسی در امان نگه می‌دارد. اغلب جنس قاب‌ها، پلاستیکی است. اما جنس های مختلفی در بازار موجود است که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

  • جنس چرمی

این نوع قاب، جنس چرم یا طرح چرمی دارند، به نوعی از چرم مصنوعی پوشیده شده‌اند. کمی حجیم هستند و بیشتر در طرح‌های فولیو دیده می شود. به خصوص جنس‌های چرمی، خاصیت محافظتی بیشتری دارند. این جنس قاب‌ها مقاوم و ضد ضربه هستند.

  • جنس سیلیکونی

قاب گوشی سیلیکونی یا ژله‌ای بهترین و محبوب‌ترین نوع قاب‌ها به شمار می‌روند. این نوع قاب‌ها جنس پلاستیکی دارند در نتیجه نرم و انعطاف‌پذیر هستند. به طور کلی قاب‌های پلاستیکی از یک لایه سخت و نرم تشکیل شده اند، بنابراین مقاومت بیشتری دربرابر آب دارند و از صفحه نمایشگر به خوبی محافظت می کنند.همچنین گوشی را از افتادن در ارتفاع کم محافظت می‌کنند، بنابراین در صورت سر خوردن روی میز، آسیبی آن‌ها را تهدید نمی کند.

  • جنس پلی کربنات/TPU

پلی کربنات TPUT رایج‌ترین جنس پلاستیک در قاب‌های گوشی است و لایه‌های متعدد آن باعث می‌شود مقاومت زیادی در برابر ضربه و خش داشته باشند، همچنین جنس پلی کربنات، خاصیت ارتجاعی دارد و از بخش سخت و نرم ساخته شده است. قاب‌های پلی کربنات مقاومت بیشتری نسبت به قاب‌های سیلیکونی دارند و رنگ آن‌ها شفاف تر است. قاب های سیلیکونی گوشی را سنگین نمی کند و راحت در دست جا می گیرد.

ضخامت گوشی

یکی از نکات مهم در خرید قاب گوشی، ضخامت آن است. قاب‌های سخت و تاشو، ضخیم هستند و تمام بخش‌های گوشی شامل گوشه، کناره و پشت و صفحه نمایشگر را احاطه می کنند. بنابراین حتما قابی را انتخاب کنید که ضخامت داشته باشد زیرا خیال‌تان راحت است که گوشی را از آسیب محافظت می‌کند.

سازگار با طراحی گوشی

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید، سازگاری با گوشی‌تان است. به این معنی که قبل از خرید حتما بخش‌های گوشی مثل دوربین و لنزها را چک کنید که زیاد سفت نباشد تا به دوربین فشار وارد کند و نکته دیگر اینکه آنقدر جای دوربین بزرگ باشد که حین گرفتن عکس، احساس راحتی داشته باشید.اگر قاب زیاد سفت و ناهموار باشد، به قطعات گوشی آسیب وارد می کند.

رنگ‌های قاب گوشی

قاب گوشی چه رنگی خوبه ؟ کدام رنگ را بیشتر دوست دارید. انواع رنگ‌های مختلف قاب های گوشی در بازار موجود است که می‌توانید مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

در این مقاله درباره انواع طرح‌ها و جنس‌های قاب گوشی، رنگ‌ها و ضخامت گوشی اشاره کردیم. به طورکلی مهم‌ترین معیار خرید قاب گوشی میزان امنیت و حفاظت آن است و البته در نظر گرفتن معیارهایی مثل طراحی زیبا، ضد آب بودن و ضخامت آن را نیز در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

این نوشته در مجله ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *