انواع قاب موبایل

قاب گوشی یکی از ضروری ترین و همچنین پرطرفدارین ترین لوازم جانبی تلفن های همراه هستند و امروزه کمتر کسی پیدا می شود که پس از خرید گوشی از قاب محافظ استفاده نکند. این محصولات علاوه بر محافظت از گوشی ها، جنبه زیبایی نیز برای  آنها دارند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای افزایش جذابیت و زیبایی گوشی از قاب در پشت گوشی خود استفاده کنند. همچنین به علت پر طرفدار بودن قاب ها، این محصولات در انواع مختلف و با طرح و رنگ های متنوع و رنگارنگ تولید می شوند.

قاب ژله ای

انتخاب بهترین قاب گوشی

قاب های ژله ای یا شفاف معمول ترین و ارزان ترین قاب های موجود در بازار بوده و با جنس پلاستیکی که دارند محافظ خوبی در مقابل خط و خش هستند. قاب ژله ای وزن گوشی را بالا نمی برد و ظاهر گوشی شما را تغییر نمی دهد.قاب های پلاستیکی خشک و محکم هم تقریبا مشابه قاب های ژله ای عادی عمل میکنند، اما به دلیل خشک بودن پتانسیل شکستن بالاتری دارند.

قاب سیلیکونی

بهترین نوع قاب برای گوشی

سیلیکون نوعی پلاستیک مقاوم در مقابل حرارت و بسیاری از مواد شیمیایی است. قاب هایی که از سیلیکون ساخته می شوند در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و اگر تمام بدنه گوشی را بپوشانند می توانند محافظ خوبی برای موبایل شما باشند. اما باز هم خیلی در مقابل ضربه های محکم مقاوم نیستند و بیشتر جلوی خط و خش را می گیرند، البته اگر طراحی آنها به صورت برجسته باشد می توانند در برابر ضربه نیز محافظ خوبی باشند. این قاب ها تنوع بسیار زیادی در رنگ هایشان دارند و کاربر می تواند در میان تنوع زیادی از رنگ ها، قاب سیلیکونی مورد علاقه خود را پیدا کند.

قاب فانتزی

بهترین کاور برای گوشی

قاب های فانتزی دارای رنگ های شاد یا طراحی خاص و انتزاعی هستند. به همین دلیل قاب های فانتزی شاید بیشترین تنوع را در طرح و رنگ داشته باشند. از طرح های بچه گانه و کارتون ها گرفته تا طرح ایموجی و طرح لباس و… برای پشت قاب ها جزء پرطرفدارین انواع قاب های فانتزی هستند.

قاب چرمی

برای خرید قاب گوشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

قاب های چرمی ظاهری کلاسیک و قدیمی دارند و بیشتر به همین خاطر مورد استقبال قرار می گیرند. این قاب های چرمی و کلاسیک علاوه بر ظاهر زیبا و نوستالژیک، از کیفیت بالایی برخوردار هستند و حس خوبی را به هنگام در دست گرفتن گوشی منتقل می کنند.

قاب ضد ضربه

همه چیز در مورد قاب گوشی

انواع دیگر کاورها قاب های ضد ضربه هستند که معمولا بدنه فلزی یا پلاستیکی خیلی محکم داشته و قطر و وزن زیادی هم دارند.این قاب ها گوشی را کمی سنگین کرده و ممکن است مقداری هم به حجم بدنه اضافه کنند، اما در عوض بسیاری از ضربه های وارده محکم به گوشی را نیز دفع می کنند. خرید این مدل از قاب برای افرادی که دائما گوشی موبایل خود را در دست دارند، خصوصا افرادی که به واسطه شغل خود مجبور به حضور در محیط های ساختمانی، ارتفاع و… هستند توصیه می شود.

قاب های هولدر، مگنت و پاپ سوکت دار

بهترین جنس قاب گوشی

این نوع قاب ها روی بدنه خود دارای قسمتی اضافی هستند که برای سهولت استفاده کاربر اضافه شده اند. قاب های هولدر دار انواع مختلفی دارند، برخی از این محافظ های گوشی دارای یک هولدر انگشتی هستند که برای راحتی گرفتن گوشی و جلوگیری از سر خوردن یا افتادن گوشی استفاده می شوند.  قاب های با هولدر تاشو قابلیت استفاده به عنوان یک استند را برای قرارگیری روی میز و سایر سطوح دارند و از آن می توانید به عنوان یک استند همراه در هر جایی استفاده کنید.

در اکثر این مدل از قاب ها یک سطح فلزی دارای آهنربا وجود دارد که برای اتصال به هولدر مگنتی خودرو استفاده می شود و دیگر نیازی به تهیه یک مگنت جداگانه و قرار دادن آن پشت قاب گوشی  برای اتصال به هولدر ماشین وجود نخواهد داشت. قاب های پاپ سوکت دار نیز همانند قاب های هولدر دار هستند که به پشت قاب گوشی می چسبند و استفاده مشابهی شبیه به هولدرها دارند.

بامپر

انواع مدل های قاب گوشی

اکثر این قاب ها تنها دور بدنه را پوشش می دهند و ضربه های وارد شده به نواحی تحت پوشش را دفع می کنند. همچنین بامپرها معمولا وزن گوشی را افزایش نمی دهند و تنوع بالایی در جنس، رنگ و طرح  دارند. بزرگترین عیب این نوع از قاب گوشی عدم پوشش قسمت پشت گوشی است و اگر گوشی بر روی سطح ناهمواری فرود بیاید یا به لبه میز بخورد، بامپرها کوچکترین کمکی نمی کنند و فقط هزینه ای اضافه اند.

کیف گوشی

بهترین مارک قاب گوشی کدام است؟

کیف ها نوعی دیگری از قاب گوشی هستند، این قاب ها یک صفحه اضافی برای قرار گیری روی صفحه نمایش گوشی دارند و از صفحه گوشی نیز محافظت می کنند. بدنه اصلی کیف گوشی می تواند پلاستیک یا هر جنس دیگری که بقیه قاب ها دارند باشد. به صورت کلی کیف ها را می توانیم به دو نوع تقسیم کنیم؛ کیف هایی که صفحه رویی کامل دارند و کیف هایی که نیمی از صفحه یا کل  صفحه رویی شفاف است تا اطلاعات روی صفحه راحت تر دیده شود.

قاب های پافر

قاب و کاور گوشی پافری

قاب پافری انواعی از قاب ها هستند که در بیشتر موارد دور تا دور بدنه آنها از پلاستیک PC ساخته شده است و قسمت پشتی آنها به صورت پافری طراحی شده که سبب می شود ضربه های وارد شده از پشت بدنه را به خوبی جذب و دفع کند. این قاب ها در بیشتر موارد دارای محافظ لنز نیز هستند که سبب می شود دوربین گوشی تا حد زیادی محافظت شود.

قاب های مگ سیف

کاور و قاب گوشی مگ سیف

قاب های مگ سیف به کاورهایی گفته می شود که در قسمت پشتی آنها آهنربایی تعبیه شده که برای مدل های خاصی از گوشی های آیفون که از فناوری مگ سیف پشتیبانی می کنند کاربرد دارد.

این نوشته در مجله ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *